Ticaret Döngüsünde Çok kazananlar ??

Bugün baktığınızda insanların topluca para verip aldığı şeyler neler ?

Ev
Araba
Cep Telefonu/Tablet

Bilgisayar

Bunların hepsi çok para tutan şeyler.

Evi inşaat mühendisi ile mimar yapıyor ama parayı müteahhit kazanıyor

Arabayı mühendisler yapıyor ama parayı markalar kazanıyor cep telefonu ve tablet için de aynı şey geçerli leptopta da olabilir ama masaüstü bilgisayarı herkes yapabilir.

Elektrikli arabadan yola çıkacak olursak 3 bileşeni var temelde

şasi-batarya ve bi tane daha vardı aklımda değil şimdi

yani herşeyi birleştirince araba yapmış oluyorsun ve satınca para kazanıyorsun ve bu para az bi para değil

yani yaptığın şey son ürün oluyor.  en katma değerli şey

Ben bunu tam bilmiyorum daha doğrusu zaten bilinen bişeydir ama benim kendimce görebildiğim kadarıyla

batarya üretmen için lityum üretmen ve onu bataryada kullanılabilecek hale getirdikten sonra batarya üretmen gerekiyor

buradaki zincirde en alt kademedeki madenci lityum madencisi mangan madencisi grafit madencisi vs batarya madencilerinin hepsi

onu tesiste işleyen madenciden daha çok kazanıyor

onu batarya haline getiren tesisçiden de çok kazanıyor

bataryayı arabasına koyup arabayı satan hepsinden çok kazanıyor 😀

e noldu madenciye o zaman ? madenci dediğin ilkel çağlardaki avcı toplayıcı olmuş oluyor. işin içine teknoloji girdikçe mal değerleniyor.

bu herşeyde böyle mesela bakır cevheri ile bakır kablo fiyatlarıni düşünebilirsiniz

yani çok kazanmak için ticaret döngüsünde ya en üstte olacaksınız ya da en az iki kademeyi elinizde bulunduracaksınız.

böyle bişey nasıl yapılabilir

en basitinden buğday tarlası olan gözlemeci teyzeleri düşünün. aynı bunun gibi olması gerekiyor.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.