researchgate.com:detaylı anlatım

Arkadaşlar researchgate.com bilim dünyasının facebook’u gibi bişeyidir. Hocaların profili olur. laboratuvarları olur hatta iş ve burs ilanları olur girer bakarsınız falan. Aynı zamanda araştırmacıların da profilleri olur.

Researchgate Nasıl Kullanılır? Sosyal bilimlere rastlamadım ama vardır heralde fakat fen bilimleri için çok güzel bir kaynak. Hadi hemen başlayalım,
ARAŞTIRMA KONUMUZ WATER QUALİTY yani su kalitesi olsun.

 https://www.researchgate.net/search.Search.html?type=researcher&query=water%20quality

bu şekilde aramayı yaptınız.. mesela benim konu hakkında hiç bilgim yok, önce yayınlara bakmam lazım konu hakkında bilgi sahibi olmam için. Onun için arama yaptıktan sonra üst sekmelerden “publications“ı seçtikten sonra yayınlar karşınıza çıkar.

Dikkat ederseniz “All Types” yazan yerden yayının türünü değiştirebilirsiniz. Ben mesela elimde kitap olsun istiyorum ve kitabı indirmek istiyorum. Bunun için “All Types” kısmını “Books” olarak değiştirince karşıma kitaplar listeleniyor.

arama kısmından publications dan sonra kitapları listeletmek..

Su kalitesi hakkında detaylı bilgim yok ama güzel bir kitap bulmak istiyorum. o yüzden 2018-2019 yayınlarının atıfladığı kitapları yani eskiden yazılmış sağlam kitaplardan birini edinmek istiyorum. Bunun için Kitapları listelettikten sonra bütün kitaplara girip references sekmesine basarak ortak neyi referanslamışlar tek tek bakmam lazım. Şimdi uğraşamam ama işin olayı bu. Mesela kitabı buldum diyelim Hakkaten sağlam bir kitap buldum valla 150 atıf yapılmış kitaba

Citations Kısmından Kitaba yapılan atıfları görebilirsiniz.

Bunu indirmek istiyorum mesela DOI Numarası belli hemen bu numarayı kopyalayıp sci-hub a giriyorum ya da benim operada sci-hub eklentisi mevcut. doi numarasına tıklar tıklamaz sci-hub linkine yönlendiriyor…

Kitap indirmek böyle.. Bir de makalelere bakalım nasıl oluyor. Makalele erişmek için all types ı articles olarak değiştirmeniz gerekiyor. Sonra içinize sinen bir makaleye giriyorsunuz..

Kimlerden faydalanmış bakmak için references sekmesine basıyorsunuz

Makalenin sonundaki referansların direkt olarak linkli hali buradan rahatça erişebilirsiniz faydalandıklarına bakmak için..

Citations ise bu makaleyi referans gösteren sonraki çalışmaları ifade eder yani bu makaleden sonraki yapılan çalışmaları atıflar kısmından bulabilirsiniz. İşinize yarayan varsa tek tek doi numarasını sci-hub a girip indireceksiniz. Ya da aynı yöntemle araştırmacıları ve hocaları bulabilirsiniz hocaların çalışmalarına ulaşıp doi ile indirebilirsiniz doiye gerek de kalmayabilir çünkü çoğu makaleler researchgate de upload edilmiş durumda.

Bu şekilde çalışmanızla ilgili çalışmaları bi klasöre pdf olarak kaydedin. sonra gerisi kendi çalışmanıza kalmış gerisi kendi yönteminiz ile tez makale yazmak olacak. Eğer researchgate e üye olursanız indirdiğiniz ve kendi yazıp yüklediğiniz çalışmalara göre site size önerilerde bulunacaktır.

Hatta çalışmalar diğer hocalar tarafından kaç kere beğenilip önerildiyse recomendations kısmında görebilirsiniz. Yan tarafta iş ilanları var laboratuvarlarda eğer kendinize güveniyorsanız avrupa ya da abd deki universitelerde çalışmak için ilanlara göz atabilirsiniz. Bu alemde herşey doktora dan sonra başlıyor çünkü iş ilanından çok post doktora ilanı var.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up