Potansiyel Çalışmalarındaki Zorluklar

Jeolojide bir yerin belli bir doğal kaynak açısından o doğal kaynağın varlığını ispatlamaya ve o doğal kaynağın bir potansiyeli olduğunu ortaya koyma çalışmalarına genel olarak potansiyel çalışmaları diyorum kendimce

Bir jeoloji startupının bir yerde A doğal kaynağının varlığını teorik olarak ve kısmen de olsa pratik olarak ispatlamaya çalışması ve sonucunu melek yatırımcılarla paylaşması, yatırım alması ve çalışmasını devam ettirecek para ile kar edeceği parayı bulması mümkün olabilir mi bi düşünelim arkadaşlar

Doğal Kaynakları tanımlayalım önce: Yer altından ve yer üzerinden çeşitli teknikler ile çıkarılan, satılabilen, işlenebilen, işlendikten sonra satılabilen ya da işlenmeden satılabilen her türlü şey doğal kaynaktır.

  1. Ormanlar doğal kaynaktır çünkü kereste odun mobilya ahşabı yapımında kullanılır
  2. Tarım ve Ziraat ürünleri doğal kaynaktır çünkü insanların beslenmesi lazım
  3. Yeraltı Kaynakları:
  4. Jeotermal-Petrol-Metalik Maden ve Endüstriyel Hammaddeler-Doğal taşlar doğal kaynaktır.

Benim gibi salaksanız eğer petrolden başlayabilirsiniz arkadaşlar. Ben tezimde hatayda amik ovasında ve diğer kısımlarında hidrokarbon varlığını ispatladım ve çulsuzum. Çok fazla büyük düşünmeyin ve idealist olmayın benim gibi. Sonuca vardırma ihtimalinizin yüksek olduğu şeyleri yapmaya çalışın. Çünkü neden: Eğer petrol varlığını ispatlamanız gerekiyorsa yüzey jeolojisi ve jeokimyaya çalışırsınız ve bu çalışmaların sonunda potansiyel alanları ortaya koyarsınız, Ama insanlar siz petrolü çıkarmadıkça size inanmaz skimsonik bilimsel işe yaramaz bilgi olarak görürler. Çünkü petrol sondajının kendisi benim 7 sülalemi satın alabilecek şekilde masraflı bişey ve öğrenci olarak el sondajı yapacak kadar param bile yoksa eğer petrol sondajını götüme mi sokayım? Dinozor meslektaşlarda şöyle bir motto var: Zafer matkabın ucundadır diye bir sözleri var bu dayıların.. Yani sondaj yapmadan o var dediğin şeyi ortaya çıkarmadan insanlar size hak vermez yatırım da yapmaz kimse sizin ipinizle milyon dolarlık parayı sondaj kuyusuna inmez. Bunun aynısı jeotermal için de geçerli beyler.. Kaç derece su çıkacağını sondaj yapmadan bilemiyosunuz sondaj sonrası yatırım şekliniz su sıcaklığına göre değişiyor. Adam JES kurmak için kuyuyu deler ama bi bakar ki hamam suyu çıkmıştır 😀 ahaha 😀 Bunun garantisini vermeniz lazım ve benim bildiğim kadarıyla Ordinaryus bile olsanız sıcaklık garantisi veremezsiniz 😀 Jeotermali de geçtik ne kaldı geriye madenler

Madenler belirli jeolojik koşullarda belirli litolojilerin belirli kısımlarındaki belirli bölgelerde olur. Bir bölgede genel olarak hangi madenin olabileceğini tahmin etmek istiyorsanız jeolojik haritaya bakmanız yeterli. Ve belirli limit değerlerinin üzerindeki analiz sonuçları size sahanın ümitli olup olmadığını zaten belli ediyor.

Yani sahayı temsil edecek boyutta numune setini jeokimya analizi yaptırdıktan sonra değerlendirmeniz gerekiyor bu değerlendirme işi sadece sayılara bakarak değil neyin nerede ne kadar çok olduğunu ayarlayarak yapmanız gerekiyor yani siksok madenci iseniz eğer kendiniz bir karara varırsınız ama yanılma ihtimaliniz çok yüksek. Bir bilene sormanız lazım.

madende numunelerinizi aldınız güzelce değerlendirdiniz anomalileri yakaladınız diyelim sıradaki sorununuz nedir ? rezerv. rezervi bilmeniz için çeşitli çalışmalar yapılır jeoloji ve jeofizik sondaj vs vs Peki bu çalışmaları yapacak paranız yoksa ne olur ? Hiç üzülmeyin eğer düzgünce raporlandıysa verileriniz sahaya girecek birileri kesinlikle bulunur sadece etrafa haber salmanız yeterli Maden işine meraklı çok insan var piyasada

Yatırımcı ile anlaşacaksınız ben bu sahadaki tüm işleri yaparım parasını alırım sen sadece benim lojistik giderlerimi ve sahanın giderlerini karşılayacak parayı sağla saha senin olsun ama bana üretimden pay vereceksin gibisinden anlaşabilirsiniz. Ama vaadettiğiniz işi yapmanız lazım. Adam da para kazanmak için yatırım yapıyor sahayı işletme ruhsatına geçirmeniz gerekiyor..

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.