Çok merak ediyorum

Mesela jeolog olup işe mercedes ile giden var mı ? ya da refah içinde yaşayan var mı?

Bunu mesela şirketlere bağlı iş yapmadan kendi işini yapan sürekli iş akışı olan bir mühendisin olabileceğini umarak yazıyorum.

mesela petrol mühendisi olsan şirketlere bağımlısın. ya da ne bileyim avukat gibi serbest değilsin ? mesela birine gıcık olduğun zaman posta koyacan koyabiliyor musun yoksa o işi sürdürebilmek için susuyor musun?

ne kadar tahammül edebilirsin ki böyle. biri var mesela orada burada işe girip duruyor 3-4 senedir tanıyorum adamın çalışmadığı şirket kalmadı.

hayat standardı nasıldır bilmiyorum? bizim üst dönemlerden de şirketlerde çalışanlar var ama beyaz yakalı yani tasmalı çalışanlar hepsi e memurlar da öyle ?

elon musk ya da bill gates e bakıyorum ortak özellikleri bişey üretmiş olmaları.

ürettikleri şeyi milyonlarca insan kullanıyor ve değer katıyorlar.

jeolojide bu yok mesela.. danışman bile olsan oradaki problemin çözümü için oradasın işleri bittiklerinde kafalarına eserlerse bi daha belki çağırırlar ? e bu nereye kadar sürecek ? yani emekli olsan da sıfırdan bişey üretemiyorsun. var olanı ortaya çıkarmak için çalışan şirketlerde puzzle ın bi parçası olmak zorundasın

sorguluyorum.

ne zaman sıfırdan farklı bişeyi nasıl ve ne yaparak üretirim acaba ?

mesela borsada işlem gören bir jeoloji şirketi yok. kurallara baktığın zaman “jeoloji” borsaya giremiyor ama maden yatırımı yaparsan girersin..

orada da fiyatlar zaten belli

ama jeoloji şirketi olsa maden petrol jeotermal yatırımları olsa

çok zorlu şeyler.  altın şirketleri gibi de değil. başka düşünüyorum ama imkansız..

bağımlı yaşayan hizmet sektörü çalışanısın. her şekilde bi devlet dairesindeki bi çaycıdan farkın yok.

ben buna karşıyım.

bişey üretip çoğunluğun elinde olan ve borsada işlem gören bişey yapmak lazım

ama nasıl ve ne şekilde ? bilmiyorum.

bi telefon uygulaması/yazılım/oyun belirli bir kitlenin sürekli oyalandığı bişey olması lazım. pek özel de olmaması lazım.

ama ne olur ki aklıma bişey gelmiyor.

twitter mesela gazetecisinden tut ergenine kadar herkes kullanıyor

windows mesela bilgisayarı olan herkes kullanıyor

yemeksepeti karnı acıkan herkes kullanıyor

hedef kitlesi herkes olan ve bunu mecburen kullanmak zorunda olan insanlar olması lazım.

ne olabilir ?

sokağa çıkıp gözlemlemek lazım

ya da ne bileyim

refah içerisinde yaşamak için bağımlı olmadan iş yapmak lazım

bu jeoloji değil makine mühendisliği hakimlik savcılık değil

fabrikan var mesela bişey üretiyosun? ürettiğin 1 tane malın fiyatını nasıl belirlersin ? yeterli miktarda satış yapamazsan zarar edersin

yani orada da bi bağımlılık var.

genele hitap edip herkesin yaptığını yaparsan ortalamada kalırsın.

ama sıfırdan bişey yaparsan merak uyandırırsan eğer patlar gidersin

bunu yazılım + jeoloji ile çözmek lazım

mühendislik değil de

daha sosyal bişey olmalı

maden sahası satış portalları türedi mesela

uzmanlaştıkça daha özele hitap ediyorsun

bence kötü bişey bu. çünkü o alanda senden daha iyileri zaten var

istersen doktora yap istersen yüksek lisans yap birileri bi şekilde köşeyi kapmış

sana ne gerek var ki.

ama bildiğim tek şey bu ülkede yaşarsan hep ortalamada kalırsın.

zengin bir aileden gelmiyorsan türkiyede survivordasın

bunları gördükten sonra en güzel kız da çıksa karşıma evlenmem ki 😀

her hafta pavyona verecek parayı kazanabilmem lazım aslında

eğer bunu başarabilirsem.

tam süper olur güzel kızlar 😀

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll Up